8 øvelser for manifestasjon

Manifestasjon – hva er egentlig det? Det finnes mange måter å manifestere det du ønsker. Her får du 8 øvelser som kan hjelpe deg på vei.

Ansvarsfraskrivelse: Våre artikler er ikke ment som et alternativ til medisinsk behandling, men et supplement for en helhetlig spirituell livsstil. Vi hevder ikke å sitte på noen sannhet, men skriver om ting vi personlig liker og har god erfaring med fra et spirituelt perspektiv. Vi vil ikke under noen omstendigheter oppfordre til å erstatte metoder som blir beskrevet i våre artikler med tradisjonell behandling, og vi oppfordrer på det sterkeste å oppsøke profesjonell faghjelp ved behov.

Prøv hver øvelse minst en gang. Ingen regler er hugget i stein, så tilpass dem gjerne slik at de blir perfekt designet deg og dine preferanser. Det viktigste er at du føler at de stemmer for deg.

Dette er hjelpemidler som kan støtte deg med å overvinne eventuelle utfordringer mens du jobber med loven om tiltrekning.

manifestasjon

Manifestasjon 1: Vision Boards

Vision Boards, eller visjonstavler, har blitt en veldig populær øvelse for å manifestere akkurat hva du vil ha i livet ditt. I sin enkleste form inneholder disse tavlene bilder og ord som resonerer med det du vil tiltrekke deg.

Det er to positive ting ved å lage visjonstavler. For det første er handlingen med å bruke tid på å finne bilder og ord med på å avklare hva du virkelig vil.

For det andre tjener bildene som en påminnelse om dine ønsker. Hver dag kan du se på tavlen og bli minnet på hva du prøver å tiltrekke deg. Jo mer fokus du har på ønskene dine, jo mer energi sender du ut.

Les mer om hvordan du lager din egen visjonstavle her >

Visjonstavle er den enkleste form for manifestasjon

Å lage en visjonstavle er enkelt. Gå gjennom magasiner eller søk på internett for å finne bilder som representerer det du vil tiltrekke. Det spiller ingen rolle om bildene er metaforiske eller bokstavelige.

Det viktigste er at bildene snakker til deg og relateres til dine ønsker. Fest bildene på en tavle og plasser den på et synlig sted der du garantert vil se den daglig.

Manifestasjon 2: Sensorisk visualisering

Noen mennesker er velsignet med en levende fantasi, noe som gjør første trinn veldig enkelt. For andre som har noe vanskeligere for å visualisere, kan denne øvelsen være passende.

Hvis du har problemer med å visualisere ønskene dine, start i det små og jobb deg oppover. Lukk øynene dine og visualiser et stykke frukt. Av en eller annen grunn virker en appelsin best for visualisering, men hvis du hater appelsiner, velger du definitivt noe annet.

I denne øvelsen bruker vi for eksempelets skyld en appelsin.

Følg denne enkle øvelsen:

  1. Lukk øynene dine og forestill deg at du ser på frukten. Se den for deg så klart som mulig. Se den ufullkomne, runde formen; den lyse, oransje fargen; og den knudrete, voksagtige teksturen.
  2. Tenk at du holder på appelsinen. Hvordan føles den i hendene? Se deg selv undersøke den – gni på den, kast den litt rundt i håndflaten og føl vekten av den. Er den kald eller romtemperert?
  3. Tenk deg at du lukter på appelsinen. Bruk minnet til å aktivere luktesansen din og se om du kan kjenne lukten. Kan du lukte den velkjente duften? Trekk inn duften.
  4. Tenk deg at du forsiktig slipper appelsinen ned på en overflate i nærheten av deg. For eksempel kjøkkenbenken. Hvordan høres det ut? Kan du høre det? Fortsett å prøve til du hører det tydelig.
  5. Skrell appelsinen. Hør lyden av skrellet som rives fra kjøttet. Se det hvite skinnet på baksiden av skallet. Se det skinnende, våte kjøttet åpenbare seg. Kjenn den søte sitrusduften bli mye sterkere.
  6. Til slutt, ta en bit og kjenn på teksturen i munnen. Føl saften og det kalde kjøttet på tungen din. Kjenn på den søte og tilfredsstillende smaken.

Prøv denne øvelsen med hva som helst. Når du har mestret det, blir første trinn mye lettere. Du kan forsterke effekten av denne øvelsen ved å ta opp stemmen din som leser inn øvelsen. På den måten kan du lettere følge instruksjonene mens du utfører øvelsene de neste gangene.

manifestasjon

Manifestasjon 3: Takknemlighetsliste

Vi snakket om viktigheten av takknemlighet i tredje trinn i denne artikkelen, men vi skal dykke litt dypere her. Takknemlighet setter deg i modus for suksess fordi den stiller deg inn på en vibrasjonsfrekvens der du lettere mottar.

Forvent at universet mer sannsynlig gir deg ting hvis du allerede er takknemlig for hva den har gitt deg. Å gi en bursdagsgave til noen og knapt få et takk i retur (selv om du kjøpte gaven hun hadde “bestilt”) er ikke særlig hyggelig. Du vil sannsynligvis unngå å gi en gave på nytt.

På den annen side vil du bli begeistret for å gi en gi en ny gave til noen som entusiastisk uttrykker sin takknemlighet. Tenk på universet på samme måte.

To måter å lage takknemlighetsliste på

Lag en takknemlighetsliste som kan hjelpe deg å sortere og uttrykke takknemlighet hver dag. Her er et par måter å gjøre dette på:

  • Lag en omfattende liste over alle tingene du er takknemlig for. Legg til punkter på listen når du kommer på flere ting.
  • Lag en liste hver kveld (eller hver morgen) over noen av tingene du setter pris på i livet ditt akkurat nå.

Tenk deg å våkne hver morgen og lese en liste over de fine tingene i livet ditt akkurat nå. Det vil definitivt gjøre deg i bedre humør. Og det vil endre perspektivet ditt slik at du lettere oppdager andre ting som gjør deg glad. Likt tiltrekker likt.

manifestasjon

Manifestasjon 4: Mindfulness

Mindfulness er en praksis med selvbevissthet uten å dømme. Når du er oppmerksom, er du ikke bare klar over hva du føler og tenker, du observerer det uten å analysere det.

  • Mindfulness er ikke “Hendene mine skjelver fordi jeg er redd for dette møtet. Jeg burde ikke være redd. Det er ingenting å frykte.”
  • Snarere er mindfulness “Jeg føler meg redd for hvordan andre vil tenke på meg i dette møtet. Jeg er redd for å flau meg selv. Hendene mine skjelver som følge av denne frykten. “

Det er viktig å forstå at mindfulness ikke handler om å endre noe eller prøve å forstå det. Dette skyldes at analytiske og dømmende aspekter – våre automatiske reaksjoner – er usunne og faktisk vedlikeholder problemet. Det styrker koblingen i hjernen mellom handlingen og den negative følelsen. For å bryte denne koblingen, tilnærm deg det uten dømmekraft. Gi bare slipp.

Mindfulness har vitenskapelig dokumentert virkning

Det er mye vitenskapelig forskning (klikkbare kildelinker nedenfor) bak effektene av mindfulness, og det er et mye større fag enn denne artikkelen oppsummerer. Det du bør vite er at mindfulness er bevist å lette ting som angst og depresjon og har en utrolig gunstig effekt på ting som kroniske sykdommer, smerter, blodtrykk, immunforsvar, hjertefrekvens, bivirkninger ved HIV-behandling og til og med kreft.

Mindfulness er en viktig del av loven om tiltrekning, fordi det krever tilstedeværende selvbevissthet for å få det du vil ha.

For å vite nøyaktig hva du sender ut til universet må du også være bevisst din frykt og hva slags signaler denne frykten sender ut. For å endre frykten, tilnærm deg den med kjærlighet og medfølelse. Det høres kanskje ikke så enkelt ut. Derfor er den neste øvelsen er designet for dette formålet.

manifestasjon

Manifestasjon 5: Kjærlig vennlighetsmeditasjon

Å tilnærme seg egen frykt og tvil med kjærlighet og medfølelse er svært vanskelig. Negative følelser er ganske overveldende og begrensende, og som et resultat er det vanskelig å føle kjærlighet til dem. Ha tålmodighet med deg selv og prøv en kjærlig vennlighetsmeditasjon.

Kjærlig vennlighetsmeditasjon er en buddhistisk meditasjon som sender ut medfølelse til deg selv, andre og hele verden.

Bare finn følelsen av medfølelse i deg selv og la det utstråle til andre. For å utføre denne meditasjonen, forestill deg varmen og lyset som rører seg i deg når du hjelper et lite barn eller et skadet dyr. La dette lyset og denne varmen stråle ut fra deg.

Dette er en flott kjærlig vennlighetsmeditasjon du kan øve på for å bidra til å oppnå følelsen av medfølelse.

manifestasjon

Manifestasjon 6: Gjør alt med en intensjon

De fleste av oss går rundt å utfører daglige handlinger uten en intensjon. Vi står opp, gjør oss klar for dagen og kaster oss ut i den uten noen tanker om hva vi egentlig vil. Ofte driver bare tankene avsted mens vi utfører de daglige oppgavene.

Å virkelig jobbe med loven om tiltrekning, er å ha en intensjon rundt tanker, følelser og handlinger. Intensjon fokuserer hjerneaktiviteten og bruker alle tilgjengelige ressurser for å hjelpe deg med å utføre en handling. Denne typen disiplinert fokus vil hjelpe deg med å oppnå raskere og mer nøyaktige resultater når du bruker loven om tiltrekning.

For å øve på å ha tydelige intensjoner, fokuser på en hverdagsaktivitet og ha oppmerksomhet på hver handling du utfører i forhold til denne oppgaven. Først vil treningen føles overveldende kjedelig, men bare fortsett å øve og se hvordan fokuset ditt skifter til tilstedeværelsen i øyeblikket.

Prøv denne øvelsen i dag

For eksempel, gjør oppvasken i kveld med en intensjon. Før du setter i gang, si intensjonen høyt (eller inni deg, hvis du har selskap).

Si følgende:

  •    “Jeg skal vaske denne tallerkenen ren igjen.”
  •    “Jeg tar opp tallerkenen.”
  •    “Jeg skrur på det varme vannet.”
  •    “Jeg tar såpe på oppvaskbørsten.”

Ikke sett i gang uten å uttrykke intensjonen om å utføre handlingen. Igjen, det føles kjedelig i begynnelsen, men snart vil du legge merke til noe utrolig:

Den enkle handlingen med å vaske en tallerken er virkelig en serie med flere handlinger, bevegelser og tanker. Når din intensjon er fokusert på handlingen, vil du sette pris på nøyaktig hvor mye bevegelse som er involvert.

Normalt nærmer en person seg en slik handling på autopilot. Men går du tilbake, vil du legge merke til hele rekker av beslutninger og handlinger som utgjør hele hverdagen din når du utfører ting med intensjon.

manifestasjon

Manifestasjon 7: Affirmasjoner

Affirmasjoner er små bekreftelser du gir deg selv, og de fungerer fantastisk for mange mennesker. De kan være en veldig lettvint og leken, men likevel svært effektiv måte, å tilnærme seg loven om tiltrekning for første gang.

Det finnes utallige LoA-affirmasjoner som du kan prøve for deg selv!

manifestasjon

Manifestasjon 8: Frigjør kroppen din

Frigjør kroppen din ved å danse som ingen ser deg!

Denne siste øvelsen kan hjelpe deg med å overvinne hemninger selv om det kanskje føles veldig teit.

Noen mennesker sliter med følelser som forlegenhet og skam, selv når de er alene. Men hva taper du på å utfolde deg fysisk hjemme på stuegulvet om ingen ser deg?

Vi er så vant til å bekymre oss over hva andre tenker og mener om oss at vi til og med blir flaue over handlinger vi gjør når vi er alene.

Så trene på å frigjøre kroppen din – dans som om ingen ser deg. Det er alt som trengs for å få denne øvelsen til å fungere. Finn et sted hvor du kan være alene og bare la alt fare. Musikk eller ingen musikk, la kroppen bevege seg slik den ønsker. Ikke tenk. Bare gjør.

Del gjerne i sosiale medier <3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kommentarer

comments

Top